Tööandjate Keskliit

Cleveroni Akadeemia – ettevõtte ja kõrgkooli koostöö uus tase Eestis

Septembris käivitus Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja AS Cleveroni koostööprojekt – praktikarohke ja tööandja vajadustest lähtuv kõrghariduse õppeformaat Cleveroni Akadeemia. Tegu on täielikult tööandjate algatusega, nii initsiatiiv, teostus kui rahastus pärineb erasektorist. Loodetavasti jagub siit inspiratsiooni ja ideid ka riikliku kõrghariduskorralduse uuendamise jaoks.

Mis on Cleveroni Akadeemia? Tegu on kolmeaastase rakenduskõrghariduse õppekavaga Robootikatarkvara arendus, mille kõrgkool pani kokku täpselt tööandja soovide järgi. Tervelt kolmandiku õppekavast moodusavad erinevad praktika-ained, lisaks on praktilist tööd muudes ainetes. Kogu praktika toimub Cleveronis, kus tudengid toimivad arendustiimidena, töötades välja ja testides uusi tooteid. Ka auditoorne õpe toimub sealsamas, spetsiaalselt sisustatud õppeklassis. Kõrgkool tegutseb vastavalt ettevõtte soovidele: kogu õppetegevus on Viljandis, õppejõud liiguvad üliõpilaste ja praktikabaasi järgi. Loenguplaan koostatakse vastavalt praktika loogikale, igas nädalas on nii praktika- kui õppepäevad.

Keda Cleveroni Akadeemia välja õpetab? 

Cleveroni Akadeemia õppeformaadi läbimisel on õppija omandanud robootikatarkvaraarenduse teadmised ja oskused, saanud isejuhitava auto arendamise ja meeskonnatöö kogemuse ning on seisnud silmitsi olukordadega, mis nõuavad kohanemisvõimet ja valmisolekut muutustega toimetulemiseks. Lõpetaja saab Cleveroni Akadeemia sertifikaadi ja Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor bakalaureusekraadi.

Cleveroni Akadeemia sündis vajadusest spetsiifiliste oskustega targa tööjõu järele (seni polnud robootikatarkvara-alast kõrgharidust Eestis võimalik omandada), samuti Viljandi-patriotismist. Cleveroni asutaja Arno Kütt on vedanud erinevaid initsiatiive, et Viljandisse tehnoloogiaharidust tuua, juba aastaid. Nüüd sattusid asjaolud sobivalt kokku. Ettevõtluskõrgkool Mainor on viimase viie aastaga oluliselt kasvatanud oma IT-õppe mahtu, avanud mitmeid uusi õppekavasid. Näeme, et ajapikku kasvab IT-haridus meil ärihariduse kõrvale võrdseks teiseks suunaks. Samal ajal on Cleveronil kujunenud vajadus selliste spetsialistide järele ja ka võimalused sellist strateegilist investeeringut talentidesse ette võtta.

Miks on selline koostöövorm hea?

Sedalaadi koostöö annab tööandjale sobivate teadmisete, oskuste ja hoiakutega töötaja, õppijale töömaailmas väärtuslikud kogemused ja teadmised ning kool omakorda saab kindlustunde, et teeb seda, mida ettevõtetel vaja on. Tõe kriteerium on praktika.

Mis järeldusi saab Cleveroni Akadeemia koostööst teha kõrgharidussektor? Selleks, et koolina väärtust luua, tuleb painduda tööandjate järgi ja osata rääkida ettevõtete keelt. Kool, nagu iga teinegi organisatsioon, peab looma tegelikku väärtust. Samal ajal tuleb säilitada akadeemiline vastutustunne, kommunikeerida selgelt standardeid ja nõudeid, mida mingi haridustase endas sisaldab, ja tuleb osata põhjendada ka nende väärtust. Samal ajal tuleb olla valmis väga kiiresti plaane muutma ja ise muutuma.

Cleveroni Akadeemia kogemus on igati positiivne. Eesti suurima ja kõige rohkemates valdkondades haridust pakkuva erakõrgkoolina on Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor alati avatud koostööpakkumistele, mis teevad Eesti majandust targemaks ja toovad ettevõtlust ning kõrgharidust teineteisele lähemale.

Autor: Kristjan Oad, Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor tegevjuht

Jälgi meid Facebookis   
×