Avaleht

“Annetame Aega” algatusega on liitunud 18 ettevõtet, annetatud on juba 988 päeva

Eesti Tööandjate Keskliidu ja Swedbank Eesti ühise algatusega “Annetame Aega” on tänaseks liitunud 18 ettevõtet ja ka esimesed heateod on juba tehtud – kokku on tööandjad sel aastal heategevuseks annetanud juba 988 päeva. On nii täiesti uusi ajaannetajaid kui ka neid, kes on seda tegelikult juba varemgi teinud ja nüüd oma tegevused Annetame Aega algatuse alla toonud.

Glaxo Smithkline Eesti OÜ on juba aastaid  tegelenud firmasisese vabatahtlike programmi Orange Day raames heategevusega. Ühel päeval aastas pakub ettevõte töötajatele vaba päeva, et kogu kollektiiv saaks koos tegevusest osa võtta. Tänavu käidi 30 inimesega Kiikla lastekodul abiks õunu korjamas ja riisumas, tehti ka õunamahla.

Soov panustada peab tulema inimese seest

“Peame vastutustundlikkust väga tähtsaks osaks nii oma igapäevases tööelus kui ka heategevuses. Kuigi konkreetne kollektiivne üritus toimub tavaliselt ühel päeval aastas, korraldame ka väiksemaid annetusaktsioone terve aasta vältel. Taolised üritused  annavad alati töötajatele väga positiivse elamuse ning võimaluse annetada oma aega heategevuslikul eesmärgil. Läbi vabatahtliku tegevuse kasvatame ettevõttes üldist moraalitunnet ning kohusetundlikkust, mis omakorda aitab tõsta meeskonnavaimu ning üldist heaolutunnet igapäevatöös,” ütles Glaxo SmithKline büroojuht Anne Annus.

„Otsustasime liituda  “Annetame aega” algatusega , kuna oleme juba aastaid heategevusega tegelenud ning see on hea võimalus jagada oma kogemusi teiste ettevõtetega. Samuti vahetada häid mõtteid ning luua uusi kontakte ning tutvusi üle Eesti.”

TalentMilli värbamisjuhi Lea Kalda sõnul peab soov vabatahtlikuna panustada peab tulema inimese seest. „Ühinesime Annetame Aega algatusega, sest meis on olemas soov panustada millegi suurema hüvanguks. Osalemine SA Noored Kooli hindamiskeskuse tegevuses on meie võimalus jagada oma värbamisalaseid teadmisi ja kogemust haridusvaldkonna edendamisse. Haridus ja lapsed on just see valdkond, mis on meie jaoks südamelähedane – valdkond, kuhu soovime oma aega ja kogemust panustada,“ ütles Kalda.

Head tehes saab kasu ka tööandja

AS Andmevara personalijuht Kristiina Puurand rõhutas, et lisaks sellele, et algatusega liitumine võimaldab teha head, saab sellest palju kasulikku ka ettevõte. Algatuse põhimõtted võimaldavad tugevdada organisatsiooni meeskonnatööd.

„Lisaks usume põhimõttesse, et kui ise maailma parandama ei asu, siis maailm ei pruugigi muutuda. Enda positiivne aktiivsus tagab edu,“ ütles ta.
Puurand usub, et algatus paneb aluse süsteemsele heategevusele. Seni on Andmevara aastakümneid toetanud doonorlust – töötajad saavad vereannetuse eest endale täiendava vaba päeva.

Scania Eesti on juba mõned aastad otsinud seda „õiget“ oma heategevuslikku teemat ja soov on olnud, et see kõnetaks võimalikult paljusid töötajaid.

„Annetame aega tundus lihtsalt nii lihtne ja hea idee, kus iga töötaja saabki panustada just talle südamelähedasse heategevuslikku ettevõtmisesse. Lisaks on suur boonus kolleegidega ühine tegutsemine, mis liidab,“ ütles personalijuht Inga Keres. Rahaliselt on Scania Eesti ennegi heategevuslikult panustanud, seda aga pigem anonüümselt. Nüüd on võimalus kõigil töötajatel oma panus anda läbi ettevõtte, lisas ta.

Scania Eesti tegi algatuse raames juba ka esimese ajaannetuse – finantsosakond käis abiks Rapla kiriku kogudusel, et enne talve tulekut park riisuda ja lehed ära vedada.

Mis on „Annetame Aega“?

Septembri lõpus alustatud algatus kutsub tööandjaid üle Eesti andma töötajatele aastas ühe tasustatud päeva, mille töötajad kasutaksid heategevuseks. Algatuse raames on välja töötatud lihtne ja paindlik mudel, mida tööandjatel on lihtne oma organisatsiooni eripära ja vajadustega kohandada. Ühinemine on vabatahtlik ja tasuta.

Tänaseks on „Annetame Aega“ algatusega lisaks asutajatele liitunud Eesti Energia, Mainor Ülemiste, advokaadibüroo Triniti, Danske Bank, Estravel, Värksa Vesi, CV Keskus, Nordecon, A.Le Coq, Tallinna Sadam, ISS Eesti ja Viru Keemia Grupp, Andmevara, Talentmill, Glaxo SmithKline ja Scania Eesti. Algatuse vastu on huvi tundnud ka paljud teised ettevõtted.

Algatusega liitumiseks tuleb tööandjal otsustada, et annab oma töötajatele aastas ühe vaba päeva, et töötajad saaksid meeskondadena otsustada, kus nende abi vaja läheb, ja seda siis ka päriselt selle ühe päeva jooksul anda. Vaba päev võib olla antud ükskõik millal aasta jooksul.
Samuti on võimalik, et meeskond teeb heateo näiteks nädalavahetusel või riigipühal, kuid välja teenitud vaba päev võetakse hiljem välja paindlikult, et mitte segi lüüa organisatsiooni töögraafikuid ja -protsesse. Tehtud heateod tuleb registreerida algatuse kodulehel www.annetameaega.ee.

Heateo saaja võib olla nii üksikisik kui ka organisatsioon: see võib olla näiteks mõni remonditöödes abi vajav paljulapseline pere, avalik park, mis vajab korrastamist, kodutud loomad loomade varjupaigas vms. Samuti on võimalik professionaalne vabatahtlikkus ehk kellegi abistamine oma tööalaste oskustega, näiteks mõni MTÜ, mis vajab veebilehte või turundusnõu, abi vabatahtlike kaasamisel vms. Arvesse ei lähe töötaja isiklik või lähedastega seotud tulu teeniv ettevõtmine, äriühingu või poliitikaga seotud tegevuse toetamine.

Algatuses osaleval tööandjal on vaba voli projekti oma organisatsiooni eripära ja soovide järgi kohandada: vabu päevi võib anda mitu, mitmete tiimide asemel võib olla üks suur (nt kogu organisatsiooni ühine talgupäev) jne. Samuti võib tööandja soovi korral eraldada tiimidele nende motiveerimiseks ja kulude katmiseks väikese taskuraha – nt transpordi, värvi, koristamiseks vajalike vahendite vms soetamiseks. Samuti on võimalik algatusega liita organisatsioonis juba traditsiooniks saanud heategevuslikke algatusi, kui need sisaldavad aja annetamist.

Vaata lisa:
Veeb: www.annetameaega.ee
Facebook: https://www.facebook.com/annetameaega/
Instagram: https://www.instagram.com/annetameaega/
#annetameaega

Liitu tööandjate uudiskirjaga

Uudiskiri jõuab teie postkasti üks kord kuus.

"(kohustuslik)" indicates required fields