Tööandjate Keskliit

Tiina Drui: töötajate pühendumuse hoidmisest on saanud määrav edutegur

Koroonakriisis elatud aasta on toonud ettevõtete toimises muutuse, milleks polnud keegi valmis, kuid millega hakkamasaamine eraldab terad sõkaldest, ütleb Eesti Energia töötajakogemuse direktor Tiina Drui.

Eesti Energia seisis 2020. aasta märtsis alanud eriolukorras silmitsi ülesandega tagada elutähtsate teenuste toimimine eesliini töötajate tervist liigselt ohtu seadmata ning samal ajal tuli enam kui 1600 kontoritöötajat viia kaugtööle sisuliselt üleöö. Samal ajal ohjas ettevõtte juhtimist erinevatel tasanditel iga päev koos käinud kriisikomisjon.

Juba enne koroonaviiruse levikust tingitud tervishoiukriisi ning sellele järgnenud liikumispiiranguid olid Eesti Energias tingimused edukaks kaugtöö tegemiseks loodud: kasutame Office 365 võimalusi ning peame virtuaalseid koosolekuid Microsoft Teamsi vahendusel. Eriolukord andis sellele tõuke ning väärt kogemuse kõigile, kes seda varem polnud proovinud. 

Mullu juunis saime kätte töötajate pühendumuse uuringu tulemused ning koroonakriisi kiuste oli pühendumus kasvanud, edestades tublisti Eesti keskmist.

Tänaseks on virtuaalne asjaajamine saanud sama loomulikuks kui varasem igahommikune töölesõit. Nüüdseks oleme pikemat aega tähelepanu pööranud sellele, et paindliku töökorralduse puhul inimesed tempoga üle ei pingutaks ja hoiaks töö ja eraelu vahel tasakaalu. 

Aasta jooksul oleme läbi viinud erinevaid webinare, mis toetaksid töötajate toimetulekut: kuidas kodukontoris enda tervise eest hoolt kanda ja ergonoomiline töökoht luua, tervislik toitumine, liikumise tähtsus, psühhosotsiaalsed riskid ja nende mõju töötajale, tööstressi ja pingete mõju (sh kampaania „Olen mees, ma ei löö“), kaugtöö korraldus ning töötervishoid ja ohutus.

Kahjuks oleme pidanud ära jätma kõik suuremad üritused füüsilisel kujul, kuid võimalusel oleme asendanud need virtuaalüritustega. Olgu selleks traditsiooniline Energiarahvapidu, keskkonnapäev või meie regulaarsed tutvumisseminarid uutele töötajatele.

Oleme suuremate virtuaalsündmuste korraldamisse kaasanud produktsioonifirma, et pakkuda parimat tehnilist kvaliteeti. Meie virtuaalsündmused on olnud sisukad ning võtame neid kui võimalust näidata oma leidlikkust ning uuendusmeelsust.

Oleme teinud ekstrapingutuse töötajakogemuse ning tööandjabrändi edasiarendamise nimel. Meie väärtuspakkumise keskmes on varasemast selgemalt arengu- ja karjäärivõimalused ning uue energiamaailmaga seotud põnevad väljakutsed. Samuti oleme võtnud suuremasse fookusesse töökeskkonna, sest näeme, et töötegemise viisid ja vormid on muutunud.

Füüsilises töökeskkonnas oleme panustanud lahendustele, mis soodustavad ideede genereerimist, teadmiste jagamist, loovat probleemilahendust, paindlikkust ja mitmekülgsemat koostööd.

Õnnelike klientide ja eesmärgipäraste majandustulemuste taga peituvad inimesed. Läbi töötajakogemuse teadliku juhtimise oleme jõudnud oma töötajatele lähemale – nende heaolu on meile oluline. Inimesed on meie suurim väärtus, kelle abil saame luua klientidele tulevikku vaatavaid energialahendusi ja inspireerida neid üheskoos rohelisema tuleviku suunas liikuma.

Kasutame kodulehel küpsiseid. Tutvun andmekaitse poliitikaga Nõustun
×