Tööandjate Keskliit

ETTEVÕTLUSKONKURSS: Aasta eksportööri kandidaadid on raskel ajal kordades kasvanud

SRC Groupis on eksport aina kasvav. Tegevjuht Hannes Lilp ütleb, et tüüpiliselt jääb see igal aastal üle 80 protsendi. 2021. aastal on see lausa 95 protsenti. Peamisteks välisturgudeks on neil USA ja Lääne-Euroopa. Just USA turul on nad läbinud eriti võimsa kasvu.

„Tegutseme sektoris, kus teenusepakkuja usaldusväärsus on kliendi jaoks väga oluline. Seda aitab tõsta nii kohalik esindatus kui ka referentsid senistelt rahulolevatelt klientidelt,” märgib Lilp.

FOTO: SRC GROUP
FOTO: SRC GROUP

Lilp toob välja ka nende edu saladuse. See on pikaajaline ja järjepidev töö rahvusvaheliste müügi- ja projektijuhtimismeeskondade väljaarendamisel. Nende suurkliendid tegutsevad tihti globaalselt ja SRC Groupi võime neid erinevates kohtades ja keeltes toetada loob efektiivset sünergiat.

„Loomulikult tegelemeigapäevaselt oma põhikompetentside arendamisega, üritades käia kaasas valdkonna insenertehniliste ja IT-alaste uuendustega ning luua ka ise uudseid lahendusi,” ütleb Lilp.

Turu ja kultuuri tundmine

Solis Biodyne on viimase kolme nominendi seas ka aasta innovaatori kategoorias. Nende finantsjuht Oliver Ploomipuu ütleb, et ettevõtte ekspordi osakaal on enam kui 95 protsenti.

Peamisteks välisturgudeks on Lääne-Euroopa suurnimed Prantsusmaa, Hispaania ja Itaalia, millele lisanduvad USA ning huvitavatena Argentina ja Lõuna-Korea. Riike on nimekirjas veelgi.

„Kasv on märgatav olnud Euroopas, Lõuna-Ameerikas ja USAs, aga ka Lähis-Idas ja Aasias,” ütleb Ploomipuu.

Eduka eksporditegevuse saladus on õige fookus ning ettevalmistus turu ja kliendi tundmiseks. Sellele järgneb täpne sihtimine tabava väärtuspakkumisega. Vähem oluline ei ole Ploomipuu sõnul ka müügimehe keeleline ja kultuuriline sobivus.

„Kui sobivate regioonide valik on lai, siis Eesti ettevõttele on kõige lihtsam leida ühine keel lähedal asuvate riikidega. Kõik, mis kaugel on, ei pruugi olla ilmtingimata parem. Turu ja kultuuri tundmine on ekspordi puhul määravaim,” toob Ploomipuu välja.

 

Rõhuta seda, mis sind eristab

FOTO: ENVIROLYTE INDUSTRIES INTERNATIONAL OÜ
FOTO: ENVIROLYTE INDUSTRIES INTERNATIONAL OÜ

Envirolyte Industries International OÜ ei müü Eestisse midagi. Kõik läheb välja – peamiselt Euroopa Liitu, USAsse ja Kanadasse. Pandeemiale eelneval ajal olid nad juba suurtel turgudel kohal ning viimase pooleteise aasta jooksul on nad saanud neis kohtades kasvada. Ettevõtte tegevjuht Valeri Ilchenko teab, et ekspordi vallas tagab edu selge arusaam ja sõnum selle kohta, miks sinu toode on turul nii eriline.

„Kliendid lihtsalt peavad teadma, mida sa pakud ja miks sa oled teistest parem. Edasi on juba tavaline äritegevus,” toob Ilchenko välja. Ta soovitab olla isegi kaugete turgude puhul klientide jaoks olemas 24/7, et anda neile kindlust, et neid ei ole üksi jäetud. Tehnilist tuge on vaja anda igal ajahetkel.

 

Ekspordi suured kasvud

Kolme nominendi puhul on selgelt näha, et nende ekspordimahud on viimastel aastatel oluliselt kasvanud. SRC Groupi müügitulu oli 2020. aastal kokku 20,3 miljonit eurot. Eksport on neil võrreldes 2018. aastaga kasvanud lausa 348 protsenti ehk 3,5 korda.

FOTO: SOLIS BIODYNE
FOTO: SOLIS BIODYNE

Solis Biodyne näitas eelmisel aastal 7,1 miljoni eurost käivet ning kolme aastaga on nende ekspordimaht kasvanud 274 protsenti. Envirolyte Industries International jäi möödunud aastal käibelt vaid veidi alla 10 miljoni euro ja nende müük välja on kolme aastaga hüpanud ülespoole 196 protsenti.

 

Pandeemia tõi kasvu

SRC Groupi pandeemiaga toimetuleku peamine suund oli tagada töös olevate projektide jätkumine ja uute projektide leidmine, et nad saaks säilitada oma suure kompetentsiga spetsialistide ning juhtide töökoormuse ja töötasu.

„Saame tõdeda, et suutsime säilitada kõigi oma töötajate baastöötasu ega ole pandeemiast tulenevalt töötajaid koondanud. Samuti on tähelepanuväärne, et me ei ole küsinud riigilt toetust pandeemiaga toimetulekuks,” ütleb Hannes Lilp.

Solis BioDyne’i peamiseks fookuseks ja eesmärgiks oli aidata pandeemiat ohjata, seda nii Eestis kui ka välismaal. Eestis toimis koostöö Tartu Ülikooli genoomika instituudiga süljetesti arendamiseks ja väljatöötamiseks. Osalised oldi ka reovee seireuuringutes. Mõlema puhul kasutatakse viirusosakeste tuvastamiseks nende tooteid.

Mujal maailmas olid nad aktiivsed arenduspartnerid neile, kes soovisid teste välja töötada ja üheskoos arendati ka uusi tooteid. Ettevõte kohanes Ploomipuu sõnul väga kiiresti ning tänu õigetele arendustele kasvasid müügi- ja tootmismahud väga kiiresti.

te Industries Internationali tulemusi mõjutas pandeemia samuti positiivselt, sest desinfitseerimine muutus üle ilma üheks olulisemaks teemaks. 2019. aastal jäi nende müük veel alla 2,8 miljoni euro, kuid tõusis aastaga lausa 253 protsenti.

 

„Aasta Ettevõtte“ selgub 7. oktoobril. Vaata ülekannet ETV-s!

Kasutame kodulehel küpsiseid. Tutvun andmekaitse poliitikaga Nõustun
×