Maksud

Mõju

Paindlik ja töösõbralik Eesti

Eesti on rakendanud soodsat ja lihtsat, väheste eranditega maksusüsteemi. 1990ndate algul kindlaks määratud maksupoliitika põhialused olid seni õiged, kuid need ei taga edu edaspidiseks. Töötava Eesti maksupoliitika peab soodustama eelkõige töötegemist. Samuti on investeerimisotsuste langetamisel põhiargumentide seas nii tööjõumaksude suurus kui ka usk maksupoliitika stabiilsusse, mõlemaga on Eestis praegu kehvasti.

Raul

RAUL ARON
analüütik-nõunik

+372 699 9305
+372 56475111
raul.aron@employers.ee

 
 

Maksupoliitika töögrupp

OrganisatsioonEsindaja
SpacecomSergei Jakovlev
DBTAgo Tiiman
LivikoGea Reimann
KaubamajaJüri Käo
Eesti Haiglate LiitHedy Eeriksoo
Bauhof GroupIndrek Veevo
LemminkäinenSven Pertens
Eesti Rõiva- ja TekstiililiitMeelis Virkebau
PAREEne Olle
KrimelteJaan Puusaag
Eesti Kaupmeeste LiitRiin Savi
G4S EestiArtjom Sokolov
Maxima EestiKatja Ljubobratets
ABB ASHeidi Sarapuu
Kunda Nordica TsementUrve Elhi

    Avalda arvamust

  • Avalda arvamust: Tulumaksuseaduse muutmine (sh panditulumaks) 17.04.2017

    Rahandusministeerium saatis koosõlastusringile Tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, millega soovitakse kehtestada madalam tulumaksumäär äriühingu regulaarsetele kasumijaotistele ning tulumaksukohustuse tekkimine teatud tingimustele vastavatelt kontsernisisestelt laenudelt, mida on võimalik käsitada sisuliselt äriühingu varjatud kasumijaotisena (nn “panditulumaks”).

    Eesti Tööandjate Keskliidu maksupoliitika töögrupp ja volikogu on otsustanud panditulumaksule vastu seista, kuna see kahjustaks ettevõtluskeskkonda ning koormaks ebaproportsionaalselt ka seaduslikult tegutsevaid ettevõtteid, ... Loe edasi

  • Avalda arvamust: tulumaksuseaduse muudatused, sh tööandjalt töötajale korraldatud transpordi maksuvabastus 01.03.2017

    Rahandusministeerium on saatnud kooskõlastusringile tulumaksuseaduse muudatuse eelnõu, millega soovitakse sisse viia mitmeid tööandjatele olulisi muudatusi.

    Eelnõu järgi laiendatakse erisoodustuse erandit tööandja transpordile, mis on korraldatud M2 või M3-kategooria sõidukiga sõltumata sellest, kas ühistransporti kasutades on võimalik teekonda töötaja kodu ning töökoha vahel läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti võimaldatakse tööandjal maksuvabalt tasuda töötaja transpordi eest, kui ... Loe edasi

  • Avalda arvamust: Millal võiks maksumuudatused jõustuda rutem kui 6 kuuga? 01.03.2017

    Reformierakond on algatanud Maksukorralduse seaduse muudatuse, millega loodaks erand §41 sätestatud reeglile, et maksualase negatiivse mõjuga muudatuse vastuvõtmise ja jõustumise vahele peab jääma vähemalt 6 kuud.

    Muudatuse järgi võiks erandlikel ja põhjendatud juhtudel maksuseaduse jõustumise sätestamisel lõikes 1 nimetatud tähtajast kõrvale kalduda, nimetatud juhtudeks on eelkõige kiiret lahendamist vajavate maksupettuste vältimine ja selleks vajalike meetmete rakendamine ... Loe edasi

Arhiiv
 

 

    Meie seisukohad

  • Elektriaktsiisi vähendamine suurtarbijale on jõudnud eelnõusse 15.11.2017

    Oleme viimastel aastatel sellest palju rääkinud, et energiahind tuleb energiamahukale tööstusele konkurentsivõimelisemaks muuta. Täna saatsime rahandusministrile tagasiside Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse muutmise seaduse eelnõule, millega kehtestatakse vähendatud aktsiisimäär elektrienergiale, mida tarbib energiaintensiivne tööstus või IKT ettevõte.

    Selgitasime, et tööjõu hind Eestis nii kiiresti kasvanud, et see hakkab majanduskasvu väljavaateid pidurdama. Lisaks tööjõule on ... Loe edasi

  • Tagasiside tulumaksu-, käibemaksu- ja liiklusseaduse muutmise eelnõule 09.06.2017

    Eesti Tööandjate Keskliit ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda saatsid Riigikogu rahanduskomisjonile arvamuse Rahandusministeeriumi ettepanekute osas panditulumaksule alternatiivi leidmiseks.

    Leiame, et ministeeriumi ettepanek on kindlasti samm edasi, ent konkreetne sõnastus kujutaks endiselt maksuriski ka seaduslikele laenudele kontserni sees ning tekitaks segadust juurde. Seetõttu tegime ettepaneku “rikkumistevastast sätet” seadusesse mitte lisada. Samas oleme nõus ettevõtete aruandluse täiendamisega Maksu- ja Tolliameti parema ... Loe edasi

  • Tööandjate ja Koja 11 ettepanekut maksejõuetuste vähendamiseks 18.05.2017

    Eesti Tööandjate Keskliit ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda esitasid täna justiitsministeeriumile 11 ettepanekut, mis aitavad meie hinnangul kaasa maksejõuetusõigusega seonduvate probleemide leevendamisele ning tagavad ausamat ettevõtluskeskkonda.

    Kaubanduskoja peadirektori Mait Paltsi sõnul on üheks ettevõtjate murekohaks jätkuvalt ebaausa konkurentsi levik läbi pahatahtlike maksejõuetuste. „Kuigi probleemi ei saa ilmselt täielikult kaotada, peame siiski vajalikuks seda leevendada, seda enam, et sellest ... Loe edasi

Arhiiv
 

 

Mille nimel me töötame

ETTEVÕTLUST SOODUSTAV MAKSUKESKKOND

  • Riik langetab otsustavalt tööjõumakse, et kaitsta Eesti ettevõtete konkurentsivõimet, tuua uusi investoreid ja töökohti. Riigieelarve vajak kaetakse lisatöökohtade loomise ja avaliku sektori kulude pidurdamisega.
  • Maksumuudatuste mõjuanalüüsid koostavad sõltumatud hindajad, uued ja senised mõjuanalüüsid avalikustatakse.
  • Maksukorraldust muudetakse nii, et suureneb kohalike omavalitsuste motivatsioon arendada kohalikku ettevõtluskeskkonda.
  • Maksuamet teeb oma töö tõhustamiseks märksa enam koostööd majandusvaldkondade liitude ja tööandjate esindajatega, et parandada oma valdkonna- ja sektoripõhist spetsialiseerumist nii riigi tasandil kui ka piirkonniti.
  • Kaotatakse sotsiaalmaksu miinimumi nõue, et muuta osalise koormusega töötamise maksukoormus võrreldavaks täiskoormusega töötamisega.
  • Sotsiaalmaksu maksmine jagatakse tööandja ja töötaja vahel, mis tõstab indiviidi teadlikkust ja vastutustunnet. Jagamise käigus ei tohi väheneda töötaja netosissetulek.

 

Soovin kaasa rääkida maksupoliitika arendamises







Jälgi meid Facebookis   
×